לאופולד שטאט – הבימה

כל הפרטים על ההצגה החדשה של תיאטרון הבימה לאופולד שטאט של המחזאי הידוע טום סטופארד. מהו לוח ההצגות? כמה עולים כרטיסים? ואיך קונים כרטיסים בהנחה? הנה כל הפרטים.

לוח הצגות

עיר תאריך מיקום ההצגה כרטיסים
תל אביב-יפו מרכז דוהל 22 כרטיסים
100
רכישת כרטיסים שעתיים ורבע
לאופולד שטאט - הבימה
לאופולד שטאט - הבימה. צילום: רדיי רובינשטיין

לאופולד שטאט - כרטיסים והנחות

מכירת הכרטיסים להצגה בכל רחבי הארץ נפתחה ובאמצעות אתר משרד הכרטיסים "בראבו" בעמוד הבא, תוכלו לרכוש כרטיסים בהנחה ב-100 ש"ח בלבד במקום ב-220 ש"ח. 

אודות הההצגה לאופלד שטאט

אחת ההצגות המצליחות של הבימה עם משתתפים רבים בבימויו של אילן רונן. טום סטופארד, מגדולי המחזאים העכשוויים, כתב כאן מחזה רחב עלילה ורב יופי, וכמו כן נגע לראשונה – בגיל 83 – בסיפור היהודי האישי שלו, ויצר ממנו דרמה שוברת לב.

לאופולד-שטאט הוא מחזה מאת טום סטופארד שהוצג לראשונה ב-2020. המחזה עוקב אחרי קורותיה של משפחה יהודית מווינה לאורך שלושה דורות – מסוף המאה ה-19, דרך מלחמת העולם הראשונה והאנשלוס, ועד לאחר מלחמת העולם השנייה.

המחזה מתחיל בחגיגת חג המולד של המשפחה ב-1899. המשפחה היא חלק מן הבורגנות היהודית המתבוללת של וינה. המחזה עוקב אחרי חברי המשפחה השונים ואת הדילמות והאתגרים שהם מתמודדים איתם בתקופות השונות בהיסטוריה האוסטרית והיהודית.

בלי לחשוף פרטים מהותיים על העלילה, המחזה בוחן נושאים כמו התבוללות, אנטישמיות, זהות יהודית ואובדן בשואה. סטופארד משתמש בדמויות ובגורלן כדי לתאר את המורכבות של אותה תקופה היסטורית.

טריילר של ההצגה לאופולד שטאט

אודות טופ סטופארד

טום סטופארד הוא מחזאי ותסריטאי יהודי-בריטי יליד צ'כוסלובקיה. הוא נולד ב-1937 בשם תומש שְׁטרויסלר ועבר עם משפחתו לסינגפור ואחר כך להודו בעקבות הפלישה הנאצית לצ'כוסלובקיה. אביו נהרג בהפצצה יפנית. אמו התחתנה עם קצין בריטי, קנת סטופארד, והמשפחה עברה לבריטניה ב-1946.

סטופארד לא למד באוניברסיטה אלא החל לעבוד כעיתונאי בגיל 17. ב-1958 החל לכתוב טור ולשמש כמבקר תיאטרון, מה שחשף אותו לעולם התיאטרון. ב-1960 כתב את המחזה הראשון שלו, אבל פרסומו הגדול הגיע עם המחזה "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים" ב-1966. מאז כתב סטופארד עשרות מחזות, תסריטים ועוד.

הוא זכה בפרסי טוני, פרסי מבקרים בניו יורק, פרס אוסקר לתסריט, פרס דן דוד ועוד. ב-1997 קיבל תואר אבירות ממלכת בריטניה. סטופארד התחתן שלוש פעמים ויש לו שני בנים, ביניהם השחקן אד סטופארד.

לאופולד שטאט ביקורת

בקרוב נעלה כאן אוסף ביקורות של ההצגה לאופולד שטאט של מיטב המבקרים בתקשורת הישראלית.

אורך ההצגה

כשעתיים ורבע

שחקנים ומשתתפים

משתתפים: טטיאנה קנליס אולייר / רותי לנדאו, נורמן עיסא, אסנת פישמן, מיקי פלג, בן יוסיפוביץ', דוית גביש, שלום שמואלוב, מאי מלר, רוני מרחבי, הגר טישמן, ספיר אזולאי, ריקי בליך, אלכס קרול, עודד לאופולד, ניר זליחובסקי, יובל שלומוביץ, מתן שביט, סימור דניאל, הלל נחמני, אריאלי כץ, אמי מור, אוליביה נוימן, אדם קפטן/ אביב לין עידו כהן/ יהלי קמחי, יהלי ווטסון/ עמית דבורה.

אודות האתר

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

עוד הצגות מומלצות שכנראה יעניינו אותך:

הצגות נוספות מעניינות שכדאי לבדוק: