אדיפוס הקאמרי ביקורת – זה מה שחשבו המבקרים על ההצגה

אדיפוס הקאמרי ביקורת
אדיפוס הקאמרי ביקורת. צילום: אלה אוזן

מחפשים ביקורת על ההצגה של תיאטרון הקאמרי אדיפוס? סקרנו עבורכם את כל הביקורות על ההצגה המדוברת של תיאטרון הקאמרי ממיטב המבקרים המובילים בתקשורת הישראלית. הנה מה שחשבו המבקרים על ההצגה אדיפוס.

ההצגה החדשה של תיאטרון הקאמרי אדיפוס, היא ללא ספק אחת ההצגות המדוברות ביותר בתיאטרון הישראלי כשהיא מביאה לבמה בתפקידים הראשיים את קרן מור ועמוס תמם. מדובר בעיבוד עברי למחזה של רוברט אייק שביים עירד רובינשטיין לפי תרגום של אלי ביז'אווי המציג מותחן מטלטל עם טוויסטים ותהפוכות.

אדיפוס הצגה – ביקורת

הנה כל הביקורות המובילות על ההצגה אדיפוס של מיטב המבקרים המובילים בתקשורת הישראלית:

"דקות אחדות אחרי שנאומו של אדיפוס מסתיים הוא נכנס למשרדו, פוגש באשתו יוקסטה (קרן מור) וכבר ניתן לראות את ההבדלים הרבים והמרתקים בין הגרסאות. שכן שמה המיתולוגי ותפקיד האם במחזה המקורי, מבטאים ללא ספק את המחזה הקלאסי, אך אל מול זאת עומדת קרן מור, אישיות סוחפת בפני עצמה שבאמצעות ניואנסים שהם רק שלה, טונציה מעניינת וביטחון עצמי כזה שנותן לדמותה את אפיון האם המודרנית…תמם מבצע תפקיד שממצב אותו כאחד משחקני התיאטרון הטובים שיש לנו כאן בארצנו.". נטע פלודרמן, מעריב.

"עמוס תמם הוא אדיפוס למופת: כריזמטי, בעל נוכחות, מעורר הזדהות, גברי וגם רך, טבעי ונונשלנטי. הכימיה שלו עם קרן מור ניכרת והם עוברים טוב מאוד כזוג נשוי עם מורכבויות, אוהב ומאוהב, שתשוקותיו עדיין במותניו…הנוסח העברי של אלי ביז'אווי למחזה הוא בהיר ונגיש אך שזור ברעיונות גבוהים יותר ומנוסחים היטב; הרעיון לצלם צילום חי בקטעים מסוימים, ולהקרין זאת כווידאו לייב על המסך (גיא רומם) הוא הברקת בימוי, ובמיוחד זה עובד בסצנת הפתיחה". אורין ויינברג, Ynet.

"עירד רובינשטיין שבימוי יצרי אינו זר לו, לוקח את הגרסה של אייק אל הקצה. הוא שם את התשוקה הפרוידיאנית הבלתי נשלטת של אדיפוס ושל יוקסטה במרכז כבר מהרגע הראשון….עמוס תמם, אולי האיש עם הפאסון והחזות הכי חביבה בארץ הוא אדיפוס מושלם….אבל עם כל הכבוד אליו – ויש כבוד הביצוע הזה יחקק הודות לשתי שחקניות-על. קרן מור, שלוקחת את התפקיד של יוקסטה למחוזות נועזים של פאם-פאטל, כולל עירום לא מרומז והרבה מאוד הומור וחוצפה…אחרונה והרבה מעבר לחביבה זו מרים זוהר בתפקיד אמו הלא ביולוגית של אדיפוס, שגידלה אותו. זוהר בת ה-91 היא קלאסיקה בפני עצמה והצפייה בה על הבמה, בתפקיד ממגנט עם ההגשה הכה מדויקת, מאפשרת לכל אחד באולם להרגיש חלק ממשק כנפי ההיסטוריה, לא פחות מאשר אדיפוס בן האלפיים". רון שוורץ, מאקו.

ההצגה אדיפוס מציגה תאריכים רבים בימים אלו בתיאטרון הקאמרי. תוכלו להזמין כרטיסים מוזלים להצגה במחיר מיוחד באמצעות האתר הבא.

 

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

נשמח לשמוע את דעתכם

תוכן עניינים

ברוכים הבאים לאתר "קצת תרבות"

כאן תוכלו למצוא את המידע הטוב והעדכני ביותר על כל אירועי הבידור והתרבות בישראל לרבות מידע על רכישת כרטיסים מוזלים, הנחות, מבצעים, לוח הופעות ועוד.

חפשו באתר עכשיו

אנחנו גם בפייסבוק