כל מה שרציתם לדעת על וויז קאליפה Wiz Khalifa

כל מה שרציתם לדעת על וויז קאליפה בישראל
כל מה שרציתם לדעת על וויז קאליפה בישראל

וויז קאליפה (Wiz Khalifa) הוא אחד הראפרים האהובים ביותר בישראל ובהופעות שלו הוא כובש את הבמה בהצלחה גדולה. אז כמה יעלו לכם כרטיסים להופעה של וויז קאליפה ואיפה תוכלו לראות אותו מופיע כבר השנה? הנה כל הפרטים!

קמרון ג'יבריל תומאז, הידוע בשם הבמה וויז קאליפה, הוא ראפר וזמר אמריקאי מפיטסבורג שבפנסילבניה. הוא התחיל את הקריירה שלו ב-2006 עם אלבום הבכורה Show and Prove בחברת התקליטים המקומית Rostrum Records. ב-2008 יצא הסינגל "Say Yeah" ששילב השפעות יורודאנס וזכה להצלחה ברדיו האורבני ובמצעדי ההיפ הופ והריתם אנד בלוז.

ב-2009 הוציא את אלבומו השני באופן עצמאי, Deal or No Deal, וב-2010 חתם עם אטלנטיק רקורדס. ב-2011 יצא אלבום הבכורה שלו איתם, Rolling Papers, שזכה להצלחה מסחרית. הסינגלים המובילים מתוכו כללו את "Black and Yellow",‏ "Roll Up" ו- "No Sleep".

בהמשך הוציא עוד מספר אלבומי אולפן שזכו להצלחה, כאשר המצליח מביניהם היה Blacc Hollywood ‏(2014). ב-2015 יצא השיר "See You Again" לזכר השחקן פול ווקר ששהה 12 שבועות במקום הראשון במצעדים וזיכה את קאליפה ב-3 מועמדויות לפרס הגראמי.

מעבר למוזיקה, קאליפה גם שיחק בסדרות וסרטים, ייסד את חברת התקליטים Taylor Gang Entertainment והוציא את מותג הקנאביס שלו, Khalifa Kush. הוא ידוע בצריכת הקנאביס הרבה שלו.

כרטיסים להופעות של וויז קאליפה

וויז קאליפה מציג סיבוב הופעות חדש ברחבי ארצות הברית והחל מאמצע השנה יציג גם הופעות במדינות רבות באירופה. האם הוא יחזור להופיע גם בישראל? ובכן, רצון בטוח יש, אך המצב הדינמי במדינה לא מאפשר לדעת באופן וודאי מה יהיה מצב ההופעות חו"ל בישראל השנה וניאלץ פשוט להמתין לראות.

במידה ואכן וויז קאליפה יופיע בישראל, אנו כמובן נדאג לעדכן אתכם ולהציג את כל הפרטים על רכישת הכרטיסים, מחירי הכרטיסים ואופן רכישתם. לבינתיים תוכלו לרכוש כרטיסים להופעות של וויז קאליפה ברחבי עולם באמצעות האתר הרשמי שלו כאן.

אודות וויז קאליפה

תחילת הקריירה

וויז קאליפה נולד בשם קמרון ג'יבריל תומאז ב-8 לספטמבר 1987 במינוט, דקוטה הצפונית להורים ששירתו בצבא. הוריו התגרשו כשהיה בן 3. כילד צבא, הוא התגורר במספר מקומות עם שירותם הצבאי של הוריו, בין היתר בגרמניה, בריטניה ויפן, עד שהשתקע עם אמו בפיטסבורג ב-1996.

שם הבמה שלו, וויז קאליפה, מקורו במילה ערבית "חליף" שמשמעותה "יורש" וחכמה, שקוצר לוויז כשהיה נער. לסיפורו, קיבל את השם כי כבר מגיל צעיר הצטיין במה שעשה וסבו, שהיה מוסלמי, חש שזה מתאר את מה שהוא עושה עם המוזיקה שלו.

עוד כילד, וויז קאליפה התחיל לכתוב ולהופיע עם קטעי ראפ מקוריים שכתב בעצמו. כבר בגיל 15 הוא הקליט באופן קבוע באולפן הקלטות מקומי, שם הבעלים התרשם מכשרונו והציע לו עבודת התמחות באולפן תמורת זמן הקלטה חינם. הבעלים, ותיק בסצנת ההיפ-הופ בפיטסבורג, סייע לוויז קאליפה הצעיר לפתח ולטפח את כישרונו.

בין השנים 2005–2008

ב-2004 שמע לראשונה נשיא חברת התקליטים Rostrum Records, בנג'י גרינברג, על וויז קאליפה כשהשתתף הראפר במיקסטייפ של אמנים חדשים מפיטסבורג. כשפגש לבסוף את האומן בן ה-16, החליט מיד שהוא רוצה לעבוד איתו. לדבריו, אפילו שוויז קאליפה עדיין לא היה מפותח לגמרי, ניתן היה להבחין שהוא יהלום גולמי שעם ליטוש, הדרכה ותמיכה הוא יכול להפוך למשהו מיוחד.

קאליפה חתם בחברה זמן קצר לאחר מכן והחל תקופה של 7 שנים של פיתוח אומנותי. ב-2005 הוציא את המיקסטייפ הראשון שלו, "נסיך העיר: ברוכים הבאים לפיסטולבניה", שסלל את הדרך לאלבום האורך המלא הראשון שלו ב-2006, "הראה והוכח". באותה שנה וויז קאליפה צוין כ"אמן לעקוב אחריו" במגזין הרולינג סטון.

בהמשך, ב-2007, חתם עם וורנר ברוס רקורדס והוציא שני מיקסטייפים נוספים. הסינגל הראשון שלו עמם,‏ "Say Yeah", הגיע למקום 25 במצעד שירי הרית'ם של בילבורד. הוא הופיע עם The Game, דייוויד באנר ואחרים במופע קיץ ביוטה באוגוסט 2008. אך ביולי 2009 נפרד מחברת התקליטים אחרי עיכובים רבים באלבום הבכורה שתכנן איתם.

בין השנים 2009-2010

אחרי שנפרד מחברת התקליטים וורנר, וויז קאליפה המשיך לשתף פעולה עם Rostrum Records. ב-9 באוגוסט 2009 הוציא איתם את המיקסטייפ "איך לעוף" עם הראפר מניו אורלינס קרן$, שהציג סגנון מוזיקלי יותר מלודי מצידו. כמו כן, הופיע כמופע חימום לחבר להקת וו-טאנג קלאן, יו-גוד, בפסטיבל CMJ בניו יורק.

בהמשך 2009 ו-2010 הוציא עוד מספר מיקסטייפים ושיתופי פעולה עם אומנים כמו דרייק, ריק רוס ווייל. באפריל 2010 דווח שחתם עם אטלנטיק רקורדס, מה שאישר בעצמו ביולי. באוגוסט 2010 יצא הסינגל והוידאו שלו לשיר "Super High" עם קרן$. כמו כן, זכה בתואר ה-MC הפורץ של השנה מערוץ MTV.

בהמשך 2010, וויז קאליפה הופיע בפסטיבלים גדולים לצד אומני היפ הופ ותיקים ומפורסמים כמו מתוד מן ורדמן, סנופ דוג, וו טאנג קלאן, ראקים ועוד. הוא גם יצא לסיבוב הופעות ארצי משלו עם 50 תאריכים שמכרו את כל הכרטיסים, אך נעצר באמצע בנובמבר על החזקת מריחואנה. לאחר ששוחרר בערבות, המשיך בסיבוב ההופעות.

בין השנים 2010-2012

ב-2010 וויז קאליפה הוציא את הסינגל הראשון שלו עם חברת אטלנטיק,‏ "Black and Yellow", שהפיק צמד המפיקים הנורבגי Stargate. השיר הפך ללהיט והגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100. שמו של השיר מתייחס לצבעי העיר פיטסבורג שממנה וויז קאליפה מוצא.

ב-29 במרץ 2011 יצא אלבום הבכורה שלו עם אטלנטיק, Rolling Papers. האלבום הגיע למקום השני במצעד האלבומים של בילבורד עם מכירות שבוע הבכורה של 197,000 עותקים. ביוני אותה שנה וויז קאליפה זכה בפרס אמן החדש הטוב ביותר בטקס פרסי BET.

בהמשך 2011 שיתף פעולה עם הראפר הבריטי טיני טמפה בסינגל Till I'm Gone. ב-2012 הודיע על אלבום האולפן השני שלו תחת הכותרת O.N.I.F.C והאלבום הגיע גם הוא למקום השני במצעד. באותה שנה שר בשיר Payphone של להקת מארון 5 שיצא כסינגל המוביל מאלבומם Overexposed.

מ-2013 ועד היום

ב-2013, אחרי שנולד לו בנו, החליט וויז קליפה לעבוד על אלבום חדש שתכנן להוציא באותה שנה. ביוני הודיע שהאלבום ייקרא Blacc Hollywood. בפברואר 2014 יצא מתוכו הסינגל הראשון We Dem Boyz.

במרץ 2015 שיתף פעולה עם צ'ארלי פות' בשיר See You Again לכבוד השחקן פול ווקר שנפטר בצילומי הסרט האחרון בסדרת מהיר ועצבני. השיר הפך ללהיט ענק והגיע למקום הראשון במצעדים למשך 12 שבועות לא רצופים.

בינואר 2016 הכריז על אלבום חדש בשם Khalifa שיצא בפברואר אותה שנה, אם כי מאוחר יותר שינה את שמו ל-Rolling Papers 2 שיצא ביולי 2018.‏

בין לבין, ב-2016 תבע את המנהל הוותיק שלו בנג'י גרינברג ואת חברת התקליטים Rostrum על עסקה בלתי הוגנת שחתם איתם. הם נפרדו לאחר שותפות של 10 שנים.‏

בהמשך השנים המשיך להוציא מוזיקה ולשתף פעולה עם אומנים אחרים. ב-2021 התחרה בתוכנית The Masked Singer וסיים במקום השלישי.

 

 

 

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

נשמח לשמוע את דעתכם

תוכן עניינים

ברוכים הבאים לאתר "קצת תרבות"

כאן תוכלו למצוא את המידע הטוב והעדכני ביותר על כל אירועי הבידור והתרבות בישראל לרבות מידע על רכישת כרטיסים מוזלים, הנחות, מבצעים, לוח הופעות ועוד.

חפשו באתר עכשיו

אנחנו גם בפייסבוק