מדריך לקידום אתרי תיירות (SEO)

אם אתם מעוניינים לקדם נכס דיגיטלי בנישת התיירות שנמצא ברשותכם, בצורה אורגנית, כך שיופיע במנועי החיפוש השונים עבור חיפושים שיבצעו גולשים, עליכם יהיה לדעת שאתם מצטרפים לקהילה רחבה מאוד של עסקים שפועלים בתחום.

קידום אתרים של אתרים במנועי החיפוש הוא תהליך מתמשך שמתאפיין בלא מעט עליות ומורדות, ולא תמיד נמצא בשליטה של המקדם. אסטרטגיית הקידום מושפעת מלא מעט גורמים חיצוניים, כמו פעילותם של המתחרים, התווספות מתחרים חדשים לתחום, שינויים ועדכונים באלגוריתם שבו עושים שימוש מנועי החיפוש, התגובה של קהל היעד לשירותים שאתם מציעים וכן טרנדים חדשים המאפיינים את התחום.

נישת התיירות נחשבת לנישה תחרותית שבה שחקנים רבים, ואם אתם מעוניינים להתבלט בה בצורה אורגנית, חשוב יהיה שתיתנו מספיק קשב להיבטים הבאים:

ניהול תקציב משמעותי

בלא הקצאת תקציב משמעותי ויציב עבור התחום – כדאי מאוד יהיה שתשקלו שנית האם אתם מעוניינים להיכנס לתחום. בשל רמת התחרות הגבוהה מאוד בנישת התיירות, תצטרכו בכל חודש, ולאורך זמן, להיות בעלי כיסים עמוקים ולהקצות את התקציב הדרוש לצורך הקידום האורגני של הנכס הדיגיטלי שברשותכם.

בפרויקט קידום אורגני, התקציב שלכם יושקע בדרך כלל בכתיבה של תכנים שונים, בביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש, בבניית פרופיל קישורים איכותי מאתרים חזקים בנישה, ומשיפור מתמיד של חווית המשתמש.

מיקוד בביטוי זנב ארוך

אחת האסטרטגיות הנפוצות של בעלי אתרים אשר מעוניינים לחזק את הנראות שלהם במנועי החיפוש, היא התמקדות בביטוי זנב ארוך. הכינוי הזה מתייחס לביטויי חיפוש שמכילים שלוש או יותר מילים, ולמעשה מייצגים חיפושים מדויקים יותר, ספיציפיים יותר, אולם פופולריים פחות.

להתמקדות בביטויי זנב ארוך יש יתרון גדול, שכן רמת התחרות עליהם היא בדרך כלל נמוכה, וגם היכולת להבין מהם טוב יותר על כוונת החיפוש של המשתמש היא טובה יותר. כבעלי עסק בתחום התיירות סביר שתירצו להתמקד באותם גולשים שיכניסו לכם כסף. אם אתם יצרני מידע בתחום ומוכרים מידע, ייתכן שתירצו דווקא את הגולשים שמחפשים מידע בתחום. לעומת זאת, אם אתם ספקי שירותים שונים, כמו ארגון קבוצות, הדרכת טיולים, ועוד, סביר שתירצו להתמקד דווקא בגולשים שכוונת החיפוש שלהם מעידה על הצורך ברכישת שירותים אלו.

תוכן עם ערך מוסף אמיתי

בניגוד לתחומים אחרים אשר בעלי עסקים מעוניינים לקדם בצורה אורגנית, בתחום התיירות להיבטי התוכן השונים ישנה משמעות רבה. כתיבת מאמרי SEO רגילים על מנת לדרג את עמודי האתר במנועי החיפוש השונים לא תיתן מענה הולם לצורך בקידום אורגני של הנכס הדיגיטלי. בתחום התיירות, אנשים מבקשים לקרוא תוכן ערכי ואמיתי, שישפוך אור על אטרקציות מומלצות בתחום, המלצות על מסעדות וביקורות שליליות על אתרי תיירות שונים. צריך לזכור שאנשים עובדים קשה מאוד עבור החופשה המשפחתית שלהם, ולכן הם מעוניינים שהכסף שהם משקיעים בחבילת התיירות יחזיר את עצמו בצורה הטובה ביותר.

זאת הסיבה, שכמי שאמונים על פרויקט הקידום של האתר בתחום התיירות, כדאי יהיה שתשקיעו משאבים נאותים ביצירת התוכן: צרו תוכן רב ומשמעותי בתחום, והתקשרו מול כותבי תוכן שיוכלו לכתוב על האטרקציות השונות מתוך הניסיון האישי שלהם.

בניית פרופיל קישורים

כמו כל תחום המתאפיין ברמת תחרות גבוהה, גם קידום אורגני של אתרי תיירות מצריך בניה איטית, מחושבת, ואיכותית של פרופיל קישורים רלוונטי, מאתרים סמכותיים. בתחום התיירות תעמוד לרשותכם האפשרות לבנות קישורים כאלו, בסיוע של לקוחות או ספקים בתחום. למשל, אם אתם מדריכי טיולים שעובדים בצמידות עם חברת תיירות גדולה, תוכלו לבקש ממנה לפרסם מאמר ערכי שתכתבו אודות אטרקציות מומלצות באזור יעד שאתם מתמחים בו, בתמורה לקישור יוצא מחברת התיירות, אלא הנכס הדיגיטלי שלכם.

זמני טעינה

לאנשים בכלל, ובתחום התיירות בפרט, אין סבלנות מיותרת לטעינה איטית ומסורבלת של אתרים. היצע האתרים המציעים שירותים בתחום התיירות הוא גדול, ואתר שלא ישכיל לספק ללקוחותיו חווית גלישה מהירה ואיכותית, יספק למתחרים שלו לא מעט תנועה של לקוחות אשר מאוכזבים מן השימוש באתר שלו.

כדי לשפר את זמני הטעינה של האתר ביחרו חברת אחסון איכותית, בצעו אופטימיזציה של הקוד ושל התמונות באתר, וותרו על גימיקים לא חשובים ובזבזנים בתחום התעבורה והעיבוד.

התאמה מובייל

גם אם נדמה לכם שגולשים מחליטים לבצע את הרכישה מולכם רק בערוץ הדסקטופ, הרי שלא מעט מן הגולשים שיפנו אליכם – סביר שביקרו קודם לכן באתר שלכם באמצעות המובייל. סגירה של עסקה בתחום התיירות היא תהליך מתמשך המתאפיין בהשוואה מול ההצעות של המתחרים, התייעצות עם בני משפחה וחברים, וביצוע של ביקורים חוזרים באתר, טרם הרכישה.

זאת הסיבה, שחשוב כל כך יהיה להתאים את האתר לחווית שימוש איכותית באמצעות מכשירי מובייל שונים, ולהתאמתו לסטנדרטיים מודרניים. זאת ועוד, התאמת האתר לגלישה באמצעות מובייל, הפכה מזמן להיות סטנדרט הכרחי בכל הקשור בדירוג עמודי האתר במנועי החיפוש השונים, ובפרט בגוגל.

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

נשמח לשמוע את דעתכם

תוכן עניינים

ברוכים הבאים לאתר "קצת תרבות"

כאן תוכלו למצוא את המידע הטוב והעדכני ביותר על כל אירועי הבידור והתרבות בישראל לרבות מידע על רכישת כרטיסים מוזלים, הנחות, מבצעים, לוח הופעות ועוד.

חפשו באתר עכשיו

אנחנו גם בפייסבוק