הבלט לה ביידר בישראל – כרטיסים ולוח הופעות 2018

הבלט לה ביידר
הבלט לה ביידר

יצירת הבלט הידועה "לה ביידר" (La Bayadere) תגיע לישראל בפעם הראשונה בחודש נובמבר 2018 בהשתתפות שני כוכבי הבלט מהבולשוי יוליה סטפנובה ומיכאיל לובוחין ותציג כאן הופעות בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. כל הפרטים על רכישת הכרטיסים ולוח ההופעות של הבלט בישראל, בכתבה הבאה.

הבלט המפורסם של לודוויג מינקוס ומריוס פטיפה "לה ביידר", יבוצע כאן לראשונה לישראל ע"י להקת הבלט הרוסית הידועה של בית האופרה מצ'ליאבינסק בכיכובה של הפרימה בלרינה יוליה סטפנובה והרקדן ומיכאל לובוחין. הבלט הידוע, יגיע לבימות בישראל במהלך חודש נובמבר 2018 בסדרת הופעות שתכלול את היכל התרבות ת"א, אולם אודיטוריום חיפה, המשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע ותיאטרון ירושלים.

על הבלט לה ביידר

לה ביידר (La Bayadere) היא אחת מהיצירות הידועות ביותר של הכוריאוגרף והרקדן הידוע מריוס פטיפה ושל המלחין האוסטרי יהודי לודוויג מינקוס שכתבו את הבלט והמוסיקה במהלך המאה ה-19. מאז הפרימיירה של הבלט ב-1877 ועד היום, עברה היצירה גלגולים רבים ועיבודים שונים שהידוע ביותר מביניהם, הוא העיבוד שהציג בלט קירוב ב-1941 והוא זה שהשפיע בעיקר על העיבודים המודרניים כפי שאנו מכירים היום.

הבלט הוצג ברוב השנים בעיקר בתיאטרון הרוסי ורק ב-1980, כאשר הרקדנית הידועה נטליה מקרובה הציגה את הגרסה שלה בתיאטרון הבלט האמריקאי, זכתה היצירה להערכה ולחשיפה גדולה במדינות המערב וכיום היא נחשבת לאחת הפופולריות והמבוצעות ביותר בכל העולם. אחת הסצינות המוכרות ביותר בבלט היא "בממלכת הצלילים" שבה הרקדניות ממלאות את הבמה בחצאיות לבנות.

עלילת הבלט "לה ביידר" מספרת על סיפור אהבה סוחף של רקדנית המקדש (לה ביידר) בשם ניקייה והלוחם סולור שנאלצים להתמודד עם הכהן הגדול ועם דמויות נוספות שמערימות קשיים על אהבתם של השניים ומאלצת אותם לעמוד מול אתגרים רבים. זהו סיפור אהבה רומנטי של תשוקה, קנאה ומלחמה שעטופים באווירה אקזוטית.

על ההפקה של הבלט לה ביידר בישראל

הבלט יגיע לישראל בביצועה של להקת הבלט בית האופרה מצ'ליאבינסק בניהולו של הרקדן והכוריאוגרף יורי קלבסטוב שתכלול כ-45 רקדנים ורקדניות ובראשם הפרימה בלרינה יוליה סטפנובה והפרימייר ומיכאל לובוחין – שני כוכבים גדולים מהבלט בולשוי הרוסי המפורסם. סטפונה כיכבה בתפקידים הראשיים בתיאטרון המרינסקי והבולשוי בהפקות בלט מובילות כמו אודט אודיל ביצירת הבלט אגם הברבורים, גזמטי בלה ביידר ועוד. את הכשרתה היא קיבלה בין היתר מלודמילה סופרונובה.

גם לובוחין הוא כוכב גדול בעולם הבלט.הוא סיים את לימודיו בהצטיינות וגם הוא כמו סטפנובה, הספיק לככב גם בתיאטרון מרינסקי והבולשוי והשתתף בהפקות ידועות בתפקידים כמו ספרטקוס, רומיאו ויוליה, מפצח האגוזים ועוד הפקות רבות. הוא זכה בפרסים רבים והופיע במדינות רבות ברחבי העולם.

מדובר בהפקה מושקעת ביותר שתציג 45 רקדנים על הבמה עם תלבושות רבות ותפאורה מושקעת ביותר הכוללת גם פיל ענק שיהווה חלק מהתפאורה וייבנה בישראל לפי הוראות מדוייקות של הלהקה.

לה ביידר – כרטיסים

מחירי הכרטיסים לבלט לה ביידר ינועו בין 176 ל-335 ש"ח בהתאם למיקום הישיבה באולם. מכירת הכרטיסים לכל ההופעות מתבצעת באמצעות האתר הבא.

לה ביידר – לוח הופעות 2018

הבלט לה ביידר יגיע לישראל לסדרת הופעות ברחבי הארץ שתתקיים בין התאריכים 22 עד ה-27 בנובמבר 2018 ויגיע להיכל התרבות בתל אביב, המשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע, אודיטוריום חיפה ותיאטרון ירושלים בבירה.

להלן לוח ההופעות המלא של הבלט לה ביידר בישראל:

מופע תאריכים מיקום מחיר כרטיסים
לה ביידר בישראל 22 בנובמבר 2018 היכל התרבות ת"א 176-336 ש"ח רכישת כרטיסים
לה ביידר בישראל 23 בנובמבר 2018 היכל התרבות ת"א 176-336 ש"ח רכישת כרטיסים
לה ביידר בישראל 25 בנובמבר 2018 מרכז רפפורט חיפה 175-329 ש"ח רכישת כרטיסים
לה ביידר בישראל 26 בנובמבר 2018 משכן אומנויות הבמה ב"ש 285-335 ש"ח רכישת כרטיסים
לה ביידר בישראל 27 בנובמבר 2018 תיאטרון ירושלים 185-305 ש"ח רכישת כרטיסים

אתם מוזמנים להיכנס לעמוד מופעי המחול והבלט באתר קצת תרבות ולקרוא על מופעים גדולים נוספים שמגיעים לישראל בחודשים הקרובים כמו אגם הברבורים סנט פטרסבורג עם אירינה קלסניקובה, מלכת השלג על הקרח בחנוכה 2018, בלט רבולושן הקובני, בלט ולאסקז בתיאטרון הבימה ועוד.

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

נשמח לשמוע את דעתכם

אישור
Notify of

1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
רם אורן
5 years ago

צפיתי במופע בלט ביידר בהיכל התרבות בתל אביב בצהרי יום שישי 23.11.18
נהניתי מהרקדנים אף שלא כולם רקדו בהתלהבות וברמה מרגשת.
המוסיקה המוקלטת של מינקוס הושמעה ברמקולים בביצוע התזמורת המקומית של ביידר והביצוע היה מתחת לכל ביקורת, נגינה רשלנית והרבה זיופים של כילדים לא מכוונים כראוי (כולל הנבל).
קהל שמשלם ממיטב כספו עבור מופע האמור להיות סופר איכותי ומייצג את הרמה הגבוהה של הבלט הרוסי – נחשף לנגינה בינונית מינוס ואיכות סאונד גרועה ביותר.
חבל.

תוכן עניינים

ברוכים הבאים לאתר "קצת תרבות"

כאן תוכלו למצוא את המידע הטוב והעדכני ביותר על כל אירועי הבידור והתרבות בישראל לרבות מידע על רכישת כרטיסים מוזלים, הנחות, מבצעים, לוח הופעות ועוד.

חפשו באתר עכשיו

אנחנו גם בפייסבוק